Průzkum distanční výuky

Před nastavením distančního vzdělávání předškoláků bylo primárním cílem zjistit, jaké jsou možnosti rodičů doma. Zeptali jsem se proto v anketě na možnosti on-line připojení, tisku pracovních listů, jaký je preferovaný způsob komunikace a ideální frekvenci. Podle toho jsme nastavili v pondělí setkávání on-line na google meetu po menších skupinkách ve stejný čas. Každá skupinka je připojena na půl hodiny, kdy se potkávají s učitelkami a společně řeší zábavné úkoly, povídají si, sdílejí zážitky a opakují to, co již ve školce poznali. Je úžasné, že i pětileté děti zvládnou současné nároky na on-line výuku a umí si zapnout mikrofon a odpovídat. Ve středu dostávají rodiče na aplikaci ClassDojo materiály přizpůsobené domácím možnostem a v pátek probíhá společné vaření, kdy učitelky připraví recept, který rodiče s dětmi doma připraví. Velmi se osvědčilo hledání kamínků na Štěpánce, které učitelky dětem nachystaly, aby zábavnou formou trávili rodiče s dětmi čas venku. Rodiče posílají zprávy a komunikují s učitelkami prostřednictvím mailů nebo telefonu. Posílají také fotky, které dokumentují výtvory dětí.

Podívejte se sami na výsledky průzkumu, který se realizoval ve třídě tygříků začátkem března.